Szczegółowy zakres danych i informacji objętych ewidencją kąpielisk oraz wzór ewidencji kąpielisk (wykaz kąpielisk, karta kąpieliska, jakość wody w kąpielisku)
Załącznik do rozporządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 28 kwietnia 2011 r. (poz. 527)
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES DANYCH I INFORMACJI OBJĘTYCH EWIDENCJĄ KĄPIELISK ORAZ WZÓR EWIDENCJI KĄPIELISK
I. Wykaz kąpielisk
Kod i nazwa gminy zgodnie z Nomenklaturą Jednostek Terytorialnych dla Celów Statystycznych : Powiat: węgrowski Województwo: mazowieckie |
|||
L.p. |
Informacje dotyczące kąpielisk |
Kąpieliska |
|
1 |
2 |
3 [1]) |
|
1 |
Kod kąpieliska [2]) |
|
|
2 |
Nazwa kąpieliska |
Kąpielisko Miejskie Zalew nad Liwcem k/Węgrowa |
|
3 |
Adres i lokalizacja kąpieliska |
Krypy, gm. Liw, działka nr ewid. 1099/1 |
|
4 |
Rok 2018 |
||
4a |
Uchwała o określeniu wykazu kąpielisk [5]) |
Uchwała Rady Gminy w Liwie |
|
Data: 16.IV 2018 |
Numer: XXXVII/266/2018 |
Uchwała Nr XXXVII/266/2018 z dnia 16 kwietnia 2018 r. |
|
Sezon kąpielowy: 2018 |
23.06.2018 – 31.08.2018 Dzień/miesiąc – dzień/miesiąc |
Od 23 czerwca 2018 r. do 31 sierpnia 2018 r. |
|
Dużą liczbę kąpiących się określono na 300 osób |
300 |
||
4b |
Organizator: |
Miasto Węgrów |
|
Nazwa albo imię i nazwisko: |
|
||
Adres: |
Ul. Rynek Mariacki 16, 07-100 Węgrów |
||
Nazwa albo imię i nazwisko: |
|
||
Adres: |
|
II. Karta kąpieliska
A. Informacje podstawowe
Lp. |
Informacje podstawowe |
Kąpielisko Miejskie Zalew nad Liwcem k/Węgrowa ( Nazwa i adres kąpieliska) Kod kąpieliska [6] ………………………………………………… |
|||
1 |
2 |
3 |
|||
1 |
Nazwa akwenu, na którym zlokalizowane jest kąpielisko |
Zalew nad rzeką Liwiec |
|||
2 |
Kod jednolitej części wód powierzchniowych, w której znajduje się kąpielisko [7] |
PLRW2000242668731 |
|||
3 |
Długość linii brzegowej, odległość linii granicznej od strony wody, odległość linii granicznej od strony lądu, współrzędne geograficzne punktów określających obszar objęty granicami [8] |
35 m, 54+450 Linia brzegowa sięga od: Do: Szerokość geograficzna: 52.396081, Długość geograficzna: 22.002127 |
|||
4 |
Przewidywana maksymalna liczba osób korzystających dziennie z kąpieli |
300 |
|||
5 |
Planowany termin otwarcia i zamknięcia kąpieliska |
Od 23 czerwca 2018 r. do 31 sierpnia 2018 r. |
|||
6 |
Organizator kąpieliska |
Nazwa albo imię i nazwisko |
Miasto Węgrów |
||
Adres |
Ul. Rynek Mariacki 16, 07-100 Węgrów |
||||
Dane kontaktowe (telefony, adres poczty elektronicznej, strona internetowa)
|
Tel. (25) 792-25-99 fax. (25) 792-25-23 sekretariat@wegrow.com.pl |
||||
7 |
Właściwy państwowy inspektor sanitarny kontrolujący kąpielisko |
Nazwa |
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Węgrowie |
||
Adres |
Ul. Stefana Kard. Wyszyńskiego 3, 07-100 Węgrów |
||||
Dane kontaktowe (telefony, adres poczty elektronicznej, strona internetowa) |
Tel. (25) 792-42-27 |
||||
8 |
Infrastruktura w obszarze kąpieliska |
Liczba toalet (damskie, męskie, dla niepełnosprawnych) |
W budynku magazynu sprzętu rekreacyjnego z funkcją gastronomiczną znajdują się toalety publiczne z WC i umywalką, 2 przebieralnie |
||
Liczba natrysków |
Brak |
||||
Inne udogodnienia i środki podjęte w celu promowania kąpieli [9] |
Na terenie kąpieliska znajduje się budynek magazynu sprzętu rekreacyjnego z funkcją gastronomiczną oraz urządzony plac zabaw, boisko, pomost i plaża. W sezonie funkcjonuje wypożyczalnia rowerów rekreacyjnych oraz wake – park. |
||||
Dostęp do wody przeznaczonej do spożycia |
Brak danych |
||||
Wpływ infrastruktury na jakość wody |
Brak [10] |
Istnieje 10 należy podać jaki |
|||
9 |
Gospodarka odpadami przy kąpielisku |
Płynnymi |
Kanalizacja, zbiornik bezodpływowy, brak 10 |
Dzierżawca terenu podpisuje umowę z wybranym przedsiębiorstwem |
|
Stałymi |
Kosze, pojemniki, segregacja, brak 10 |
Odpady będą odbierane przez przedsiębiorstwo wyłonione w wyniku przetargu ogłoszonego przez Miasto Węgrów. Odpady powstające w wyniku prowadzonej działalności gastronomicznej są odbierane na podstawie umowy podpisanej przez dzierżawcę terenu. |
|||
10 |
Pozwolenia wodnoprawne ( data wydania i ważności, nazwa organu wydającego) |
Zgłoszenie wodnoprawne z dnia 05.01.2018 r. , Zaświadczenie o niezgłoszeniu sprzeciwu na utworzenie kąpieliska w Krypach gm. Liw wydane dnia 22.01.2018 r. wydane przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Lublinie Zarząd Zlewni w Sokołowie Podlaskim |
|||
11 |
Profil wody w kąpielisku (data sporządzenia, aktualizacji) |
19.01.2018 |
|||
12 |
Aktualizacja informacji podstawowych |
Data |
Czego dotyczy aktualizacja [11] |
||
Data |
Czego dotyczy aktualizacja [12] |
||||
Data |
Czego dotyczy aktualizacja [13] |
||||
Data |
Czego dotyczy aktualizacja [14] |
B. Jakość wody w kąpielisku (oceny, klasyfikacje, zakazy i zalecenia)
Lp. |
Informacje o jakości wody ( dostarczone przez stacje sanitarno – epidemiologiczne) |
Rok |
|||
2018 |
…… |
…….. |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1 |
Ocena jakości wody przez sezonem |
|
|
|
|
2 |
Ocena sezonowa |
Realizacja harmonogramu, w tym zawieszenie i jego przyczyny |
|
|
|
Liczba próbek mikrobiologicznych pobranych / zakwestionowanych |
|
|
|
||
Potwierdzone zanieczyszczenia mikrobiologiczne ogółem/krótkotrwałe |
|
|
|
||
Obecność innych organizmów [15] (sinice, makroalgi, fitoplanton morski) liczba przypadków i czas trwania |
|
|
|
||
Obecność materiałów smolistych powstających wskutek rafinacji, destylacji lub jakiejkolwiek obróbki pirolitycznej w szczególności pozostałości podestylacyjnych, lub szkła, tworzyw sztucznych, gumy oraz innych odpadów 15 liczba przypadków i czas trwania |
|
|
|
||
Wystąpienie sytuacji wyjątkowej [16] |
|
|
|
||
3 |
Zalecenia organów inspekcji sanitarnej |
Tymczasowy zakaz kąpieli |
|
|
|
Zakaz kąpieli w danym sezonie (data, czas trwania, przyczyna) |
|
|
|
||
Stały zakaz kąpieli (data, przyczyna) |
|
|
|
||
Inne istotne zalecenia i uwagi |
|
|
|
||
4 |
Klasyfikacja |
Zestaw danych o jakości wody w kąpielisku (liczba uwzględnionych próbek) [17] |
|
|
|
|
Wynik klasyfikacji wody w kąpielisku |
|
|
|
[1] Ilość kolumn należy dostosować do liczby kąpielisk w gminie.
[2] Kod kąpieliska nadawany jest przez organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
[3] Należy wprowadzić rok rozpoczęcia prowadzenia ewidencji, a w kolejnych latach aktualizacji ewidencji należy dodać kolejne wiersze po 4-4b o tej samej treści w każdym następnym roku prowadzenia ewidencji, z uwagi na konieczność zachowania danych z poprzednich lat.
[4] Należy dostosować ilość wierszy w każdym następnym roku prowadzenia ewidencji.
[5] W kolumnie dla każdego kąpieliska należy wpisać „wyznaczono” w przypadku wyznaczenia go w danym roku lub „nie wyznaczono”, jeżeli kąpielisko w danym roku nie zostało wyznaczone uchwałą.
[6] Kod kąpieliska nadawany jest przez organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
[7] Na podstawie danych znajdujących się w profilu wody w kąpielisku
[8] Na obowiązującym podkładzie map topograficznych lub ortofotopam z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego lub na podstawie odczytów z Systemu Nawigacji Satelitarnej (Global Positioning System – GPS), zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 8 sierpnia 2000 r. w sprawie państwowego systemu odniesień przestrzennych (Dz. U. Nr 70, poz. 821).
[9] Opisać inne udogodnienia typu obecność WOPR, wydzielone strefy kąpieli (np. dla dzieci), pomosty, sprzęt pływający, przebieralnie, punkty gastronomiczne, wygodny dostęp dla wózków, dostęp dla psów itp.
[10] Niepotrzebne skreślić
[11] Należy wskazać numer tabeli oraz numer wiersza i kolumny aktualizowanych danych.
[12] Należy wskazać numer tabeli oraz numer wiersza i kolumny aktualizowanych danych.
[13] Należy wskazać numer tabeli oraz numer wiersza i kolumny aktualizowanych danych.
[14] Należy wskazać numer tabeli oraz numer wiersza i kolumny aktualizowanych danych.
[15] Należy wpisać jedynie przypadki stanowiące zagrożenie dla zdrowia osób kąpiących się.
[16] Sytuacja wyjątkowa oznacza wydarzenie lub splot wydarzeń mających wpływ na jakość wody w kąpielisku w danej lokalizacji, którego występowania nie przewiduje się przeciętnie częściej niż raz na cztery lata.
[17] Należy uwzględnić co najmniej 16 próbek.
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2018-04-25 |
Data publikacji: | 2018-04-25 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | Grzegorz Wołynka |
Liczba odwiedzin: | 2379 |